Les cookies són necessàries perquè puguis veure els vídeos directament des de ClapClap.

Sistemes de representació – Tipus de projecció

👇👇Mira la DESCRIPCIÓ!👇👇 👉👉Subscriu-te al canal https://tuit.cat/I887N 👈👈 En aquest vídeo intento explicar els fonaments dels sistemes de representació que utilitza la Geometria Descriptiva per a representar qualsevol objecte tridimensional sobre un pla, utilitzant el què se'n diu Geometria Projectiva. Els elements que hi participen són: - Centre de projecció: és el punt des de que surten els raigs de projecció i pot ser un punt propi (punt conegut) o un punt impropi (punt a situat a l'infinit). - Raigs projectius: són els segments que surten del centre de projecció, passen per un punt i el projecten sobre el pla del quadre. - Pla del quadre: és la superfície plana on es projecten els punts o objectes mitjançant els raigs de projecció. Tipus de projecció: PROJECCIÓ CILÍNDRICA Si el centre de projecció és impropi (per exemple el sol), els raigs seran paral·lels, per tant, tots els segments sobre un mateix pla es projecten de forma proporcional sobre el pla del quadre. Depenent de la relació entre els raigs de projecció i el pla del quadre tenim dos tipus de projecció cilíndrica, al ortogonal i la obliqua. PROJECCIÓ CILÍNDRICA ORTOGONAL És aquella projecció on els raigs són perpendiculars al pla del quadre i és un sistema que en diem de MESURA, ja que de forma fàcil es poden obtenir les dimensions dels objectes projectats. Els sistemes de representació que utilitzen aquest tipus de projecció és el Sistema Acotat, el Sistema Dièdric i el Sistema Axonomètric. PROJECCIÓ CILÍNDRICA OBLIQUA És aquella projecció on els raigs NO són perpendiculars al pla del quadre sinó que són oblics i és un sistema que en direm de REPRESENTACIÓ, ja que és més difícil obtenir les dimensions dels objectes projectats, ja que es deformen les proporcions d'alguns plans. La Perspectiva Cavallera i la Perspectiva Militar en són un exemple de sistemes de representació que l'útilitzen, on hi ha un pla que es manté sense deformacions i les altres direccions es deformen. PROJECCIÓ CÒNICA Quan el centre de projecció és un punt propi (exemple focus o llum), per tant els raigs són concurrents i les longituds dels segments no mantenen ni el paral·lelisme ni la perpendicularitat, només les proporcions de cada segment. El Sistema Cònic és el que utilitza aquest tipus de projecció. Podem considerar tres tipus de còniques: - Perspectiva Cònica Central: aquella on un pla de l'objecte és paral·lel al pla del quadre i només hi ha un punt de fuga. - Perspectiva Cònica Obliqua: aquella que té una direcció (normalment les verticals) de les cares de l'objecte són paral·lels al pla del quadre. - Perspectiva Cònica Aèria : és aquella en que cap de les direccions de les arestes de l'objecte a representar és paral·lel al pla del quadre i tenim com a mínim 3 punts de fuga. Espero que us sigui interessant, en el pròxim vídeo us explicaré com utilitzar la geometria projectiva que hem vist en aquest vídeo per explicar la relació que hi ha entre la TRANSLACIÓ, la HOMOTÈCIA, la HOMOLOGIA i l'AFINITAT. ÍNDEX DEL VÍDEO 00:00 PROJECTIVITAT 01:26 Punt propi - Centre de projecció 02:34 Punt impropi - punt a l'infinit - Centre de projecció 04:13 Projecció cilíndrica 06:10 Projecció cònica 09:30 Tipus de raig i projeccions 19:43 Tales de Mileto 23:20 Conclusió i RESUM 23:54 Projecció cilíndrica 24:15 Projecció cònica 25:10 P.C.Ortogonal - Sistemes de MESURA 26:29 P.C.Obliqua - Sistemes de REPRESENTACIÓ 27:40 Projecció cònica - Tipus de representació Ens veiem pel canal i si ho has trobat interessant et convido a seguir-me, fins aviat. Josep