Les cookies són necessàries perquè puguis veure els vídeos directament des de ClapClap.

La recerca al servei de les oportunitats educatives

En el marc del projecte de Suport Educatiu, acompanyament per accelerar oportunitats, la Fundació Bofill ha liderat una avaluació d'impacte (RCT) pionera al nostre país amb més de 230 centres educatius i 10.000 alumnes. D'aquesta experiència se'n desprenen moltes reflexions i preguntes que volem compartir amb aquells agents implicats en la millora de les oportunitats educatives per a joves i infants en situació de vulnerabilitat. Com posem la recerca en educació al servei de la millora de les oportunitats de tots els infants i joves, especialment d’aquells que parteixen d’una situació menys favorable? Cada cop són més els esforços dedicats a connectar la recerca i l’avaluació amb la millora de l’educació. Però què cal fer per convertir un major coneixement sobre l’efectivitat de les intervencions educatives en unes millors polítiques públiques, que afavoreixin més oportunitats? Quines són les respostes que necessita el sistema educatiu i els seus professionals per avançar en la lluita contra les desigualtats? Què podem aprendre de l’experiència d’altres països amb una trajectòria més llarga en l’ús del coneixement científic per la presa de decisions sobre educació? Avui 23 de novembre debatrem al voltant d’aquestes preguntes amb investigadores en educació, responsables de centres educatius i entitats socials i líders de diverses administracions públiques i institucions internacionals que estan impulsant accions per millorar les polítiques educatives de la mà de la recerca. PROGRAMA DE L'ACTE 8:45 - 9:15. Arribada dels participants 9:15 - 9:30. Benvinguda i introducció a la jornada Ismael Palacín, director de la Fundació Bofill. Caterina Calsamiglia, investigadora ICREA a l’Institute of Political Economy and Governance. 9:30 - 10:40. Taula rodona. Cap a un sistema educatiu que aprèn amb avaluació i recerca: experiències internacionals Julien Grenet. Director adjunt de l’Institute des Politiques Publiques (França). Recercador sènior al CNRS. Gitta Snijders. Netherlands Initiative for Education Research (Països Baixos) Sofia Santos. Investigadora i agent de coneixement al Centre de Recerca i Intervenció en Educació (CIIE) de la Universitat de Porto. Moderadora: Caterina Calsamiglia, investigadora ICREA a l’Institute of Political Economy and Governance. 10:40 - 11:00. Pausa-cafè 11:00 - 12:15. Taula rodona. Recerca per superar la desigualtat: reptes i oportunitats de l’avaluació en entorns de vulnerabilitat educativa. Ivan Marchán. Professor a l’INS Neus Català i professor de didàctica de les ciències al Màster de Secundària de la UPF. José González. Director del Programa HEDERA de Fundesplai. Jenifer Ruiz-Valenzuela. Professora a la Universitat de Barcelona i investigadora al Barcelona Institute of Economics. Georgeta Ion. Professora al Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB i investigadora al Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu - CRiEDO. Moderador: Miquel Àngel Alegre, cap de projectes de recerca de la Fundació Bofill. 12:15 - 13:30. Taula rodona. De la recerca a les polítiques educatives? El lideratge de l’administració pública en l’ús de les evidències per a l’acceleració d’oportunitats educatives Secretaría General de Objetivos y Políticas de Inclusión y Previsión Social. Ministerio de Inclusión, Migraciones y Seguridad Social. Joan Cuevas. Director general d'Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües, Departament d’Educació. Marta Comas Sàbat. Responsable de la Unitat d'anàlisi de dades i recerca del Consorci d'Educació de Barcelona Moderadora: Mònica Nadal, directora de l’Àrea de Recerca de la Fundació Bofill. El dia 23 de novembre debatrem al voltant d’aquestes preguntes amb investigadores en educació, responsables de centres educatius i entitats socials i líders de diverses administracions públiques i institucions internacionals que estan impulsant accions per millorar les polítiques educatives de la mà de la recerca.