Les cookies són necessàries perquè puguis veure els vídeos directament des de ClapClap.

Enginyeria del Software – Teoria dels Jocs & Torneig d’Axelrod (1980)

En aquest vídeo explico els fonaments de la teoría dels jocs a partir d'exemples com el popular joc "Pedra, paper, tisores" o l'escenari de la guerra freda a meitat del segle XX. A la segona part del vídeo parlaré del torneig que va organitzar el professor de ciències polítiques Robert Axelrod a l'any 1980. Els candidats al torneig foren experts en la teoria de jocs d'arreu del món que presentaren estratègies implementades en BASIC o FORTRAN per competir al popular joc del dilema del presoner. 00:06 Introducció 01:03 La teoria dels jocs en el dia a dia 01:47 Guanyar al Pedra, paper, tisores 04:06 Primera guerra mundial: "Viu i deixa viure" 06:37 Origen de la teoria dels jocs: La guerra freda 07:46 El torneig de Robert Axelrod (1980) 08:24 El dilema del presoner 10:00 El dilema del presoner iterat 11:00 Estratègia de "l'Ull per ull" 11:45 Implementació d'estratègies en Python 13:20 Partides entre estratègies 15:58 Conclusions